De derde week van de #runfeb challenge. We zitten al over de helft en naast een mijlpaal worden hier en daar de veranderingen merkbaar.

Maandag

runfeb 15-2-2016De week aftrappen met 3-2-1 GO! oftewel 30-20-10 interval (30 sec Z1, 20 sec Z2, 30 sec Z3) 3 series van 7 herhalingen met 2 min serie pauze. Je wordt er niet echt moe van, en het is nauwelijks belastend, maar goed voor je tempo gevoel en het wisselen van energie systeem. Ga je te snel die Z3 in (ie sprint) dan zit je aan het einde te hoog qua hartslag en die mo>et vervolgens in 30 sec terug naar Z1 ! (uiteraard zonder wandelen)

Dinsdag

runfeb 16-2-2016Soms is het handig om “locatie” uit te schakelen op je telefoon. Bijvoorbeeld als deze slecht oplaadt. Het nadeel is wel dat je dat s ochtends vergeet aan te zetten en je telefoon dus ook de buiten temperatuur niet update. Dus denk je dat het buiten 6 graden vriest en blijkt het 6 graden boven 0 te zijn! Op de planning stond een tempo loop op lage cadans, dus grote passen. Krachttraining en te warm aangekleed. geen aanrader! Maar toch, PR op de 5 km met 10 seconden verbeterd!!! en dat in een training!

Woensdag

runfeb 17-2-2016Vandaag dus wel heldere vries lucht die snijd in je keel. Het ijs lag er in ieder geval al mooi bij. Maar vermoedelijk was de training van gisteren toch iets te intensief want benen voelden als lood! Doel was 30 minuten duurloopje maar door de moeheid was hartslag dus echt veel te hoog. Een gemiddelde cadans van 166 bij een gem. hartslag van 145? oude tijden herleven…..

Donderdag

RUNFEB 18-2-2016Omdat de vermoeidheid nog steeds niet weg was, besloten om  donderdag maar te skippen.  met nog 11 dagen te gaan in deze challenge is mezelf stuk lopen niet verstandig.

 

 

Vrijdag

runfeb 19-2-2016Gelukkig, de vermoeidheid is afgenomen en ook het trillerige gevoel lijkt weg.  Doel was om toch weer een iets hoger tempo te proberen, Wat dus al weer prima ging.
En TADAAAAAA!!!!!  de mijlpaal van 100 km deze maand bereikt. Toch een goed gevoel om het weekend te beginnen.

 

Zaterdag

runfeb 20-2-2016Eigenlijk stond er winkelen met Gup op het programma. Dus een korte training voor we de stad indoken. Maar een korte training mag intensief (hint: niet verstandig als je door de stad moet sjokken ontdekte ik achteraf) blokjes van 3 min tempo, 1 minuut wandelen. (Thank god for the powernap)

Zondag

runfeb 21-2-2016Zondag blijft de dag voor lange(er) en rustig. En de dag dat buiten de ventilator weer aan staat. het is hier dus alweer windkracht 8. Volgens mij hebben we in heel 2016 pas 1 zondag zonder storm gehad. Het doel van vandaag was om hartslag in zone 1 (dus onder de 140) te houden. Dat is gemiddeld gelukt al kan je aan mijn hartslag grafiek zien waar ik tegenwind had en wat de open stukken waren. Maar….. Daar waar ik vorig jaar nog voor een loop op tempo 6’42 /km op een HF van 143 – 145 uit zou komen zit ik vandaag op 138. Kortom positieve verandering!

Totalen:

Lopen: 6x 38,6 km
zwemmen 0x
core training 0x
fietsen 0x

LAAT EEN REACTIE ACHTER