De week in review is een overzicht van wat ik deze week aan sport gedaan heb, geschreven heb of gedacht heb.

Training:

hardlopen 36 km
fietsen 22,6 km
zwemmen 1600m

warmIk “probeer”  deze week mijn loop trainingen steeds op dinsdag, woensdag en donderdag af te werken. Ik kies daar bewust voor omdat het mij voor en na de lange duurloop van zondag nog voldoende rust geeft en omdat het herstel van de kortere trainingen door de weeks dan nog niet volledig is.
De eerste training van dinsdag zou na werk in het Amsterdamse bos zijn. een interval training (3x 1600 m) en ging dus gelijk de mist in. Garmin thuis laten liggen. Aangezien ik het niet fijn vind om zonder hartslag info te lopen en niet die 1600 meters te kunnen zien besloten om maar naar huis te gaan. Tegen de tijd dat ik thuis was was ik moe en hongerig. Dus kon ik gelijk mijn interval doorschuiven naar woensdag.

Dus dan doe je op woensdag 2km inlopen 3x(1600 Z4 + 400 dribbel) – 2 km uit. Iets te snel gestart op het eerste interval en omdat het al vrij warm en benauwd was kreeg ik op het laatste interval geen lucht meer.
Het nadeel van een (zware) training doorschuiven is echter dat je andere sporten niet doorschuiven. Dus s avonds redelijk vermoeid aan het zwemmen begonnen. 4*100 + 3x 400. en toen was de koek op. laatste deel van de training dus maar laten zitten.

Donderdag was een rustig herstel rondje. Hier had dus prima die zwemtraining bij gepast. maar ja, nadeel van schuiven he.
En dan vrijdag.  Er stond een 8 – 10 km tempo op het programma. Helaas zette ik tijdens het lezen van mijn mail mijn (blote) voet iets verkeerd op het wieltje van mijn buro stoel. Mijn voet sloeg dubbel en *plop* zei het voetwortelbeentje.
dus in plaats van een tempo rondje werd het 2 dagen strompelen op steunzolen om het geheel weer op zijn plaats te drukken.

Programma’s  als trainingpeaks hebben de mogelijkheid om het aantal uren slaap bij te houden. Ik doe daar bewust niet aan mee. Nadat ik zaterdag avond  voor de tv op de bank in slaap viel werd ik 8 uur later wakker.
Dat zou je een goede nachtrust noemen. Echter om de een of andere reden ben ik dan toch altijd kapot alsof ik een hele nacht heb doorgehaald.
Het feit dat ik überhaupt ben gaan lopen verdiende al een medaille.
Het schema zei 3 uur rustige duurloop. Ik hoopte voldoende kracht in de benen te hebben om de 2 uur vol te maken…. Al leek het meer op dribbelen dan een rustige duurloop.

Achter kruisberg

Na zo’n 13km zit er een heuvel in de route. Nou weet ik dat die via de verharde weg vrij steil is. Maar door vlak voor de heuvel linksaf te slaan en overhard te gaan , loopt het minder stijl op en af en kom je op hetzelfde punt uit. Normaal althans wel. Echter in dit geval nam ik op het onverharde deel een verkeerde afslag en liep nog eens compleet om! Tegen de tijd dat ik het bos uitkwam was ik er zo klaar mee!

Toen ik eenmaal in het dorp aan kwam was er dus ook maar 1 ding waar ik aan kon denken:
milkshake

gedachten

Gedachten gaan deze week snel en het zijn er nogal veel. Te veel om op te schrijven en ze gaan te snel om het ook in detail te beschrijven.
Mijn grootste uitdaging (zoals voor veel ondernemers in de zomer) is dat de verhouding tussen gewerkte uren en facturabele uren weg is. Enerzijds omdat klanten nu op vakantie zijn of nog niet veel sporten waardoor het rustig is in de praktijk.
Anderszijds omdat ik tricoaching.nl nog steeds niet goed op de rails heb gezet.

een kleine opsomming van dingen waar mijn hoofd mee bezig is.

  • De cashflow. vooral omdat deze in deze tijd van het jaar harder opdroogt dan ik aanvullen kan.
  • Imago. eigenlijk als aanvulling op het vorige punt. Regelmatig komen er workshops voorbij hoe presenteer je jezelf op linkedin of social media. Voor degene die mij IRL kennen weten dat er bij mij eea speelt om mij als “Happy Happy JoyJoy trainer” te presenteren. De vraag of ik moet gaan beschrijven wat er speelt en hoe ik me er uit probeer te knokken speelt dus dagelijks. Wil ik dat delen met de hele wereld zodat ik er over 5 jaar nog steeds op aangesproken kan worden?  Ik ben er nog niet over uit.
  • Een nieuw thema voor dit blog. Deze was destijds leuk. Maar ik zoek meer een “magazine style” theme dat geoptimaliseerd is voor adsense en affiliate marketing.
    Probleem is dat alleen een bedrijf als Themforest in zijn blog & magazine theme meer dan 1100 thema’s heeft. Waarvan de meesten bij nader onderzoek (lees installeren en mee spelen op dvlp server) toch niet geschikt blijken om e.o.a reden. het is een uitzoekklus waar ik uren / dagen mee bezig kan zijn. zonder dat er iets verandert. Het (uitgebreid) reviewen van elk theme wat ik bekijk kost me dus nu te veel tijd.
  • Een backoffice systeem voor tricoaching. Het liefste zou ik zien dat klanten konden inloggen op de website, daar hun schema’s kunnen ophalen (of het systeem mailt ze zodra ik ze af heb) en feedback op een training kunnen geven. Dit dan gekoppeld aan een (paypal) betaalsysteem.
    Dit maakt het voor mij, een stuk eenvoudiger. Nu maak ik schema’s nog vooral in excel (zoals de meeste trainers). Het nadeel daarvan is dat het lastig is om een workout database op te bouwen die ik per atleet / training kan aanpassen of hergebruiken. Tricoaching is (nu nog) een wordpress website. En alhoewel er voor wordpress ook weer duizenden plugins beschikbaar zijn, blijkt met name de workout database er niet te zijn. (login systemen en betaalsystemen daarentegen weer wel)
  • De snelheid waarmee ik een tekst weet te produceren. Ik heb nu alleen voor dit blog 4 artikelen in queue staan. Ik ben van nature geen schrijver. Op sommige dagen lukt het me gewoon niet om iets op papier te krijgen.

LAAT EEN REACTIE ACHTER